25.3.10

Musibah Itu Untuk kamu.

Setiap apa yang berlaku dalam hidup, bertujuan untuk menguji kau dan menjadikan kau lebih kuat untuk hari esok. Segala musibah yang menimpa itu jika kamu tidak melihat apa apa hikmat pun ia pasti akan mematangkan kamu. Oh jika kamu lakukan ini lagi di masa mendatang pasti ada kecelakaan ini menimpa lagi. ataupun Oh aku merasakan sakit yang ini maka pastinya esok jika sakit yang sama menimpa lagi daya tahan kamu sudah biasa dan kamu tidak merasa sakitnya.

Jangan fikir musibah yang menimpa itu untuk menjahanamkan diri kamu, kerana jika kamu merasakan itu sampai bila bila pun kamu tidak akan belajar, tidak akan matang, tidak punya daya tahan dan sia sialah kamu sepanjang hidup, lebih baik kamu mati sekarang saja dari kamu terus mengeluh dan mengeluh. Untuk apa mengeluh jika hanya mencari salah, untuk apa mengeluh jika hanya melemahkan otak, minda dan kamu tak mampu berfikir.

10 comments:

baincardin said...

Support Earth Hour! yay! ^_^

mamai said...

aloy ka nie......

aloy_paradoks said...

Baincardin :
yup... gua support.

Mamai :
Bukan,,, ni Ali...

redplasticbag said...

setiap yang berlaku ada hikmahnya :)

triple x malaya said...

biasa nye aku tak mampu untuk menahan daya kesakitan yang amat sangat..bila aku tak berdaya mesti aku nak pedon...pastu baru tenang...

Anonymous said...

ADAKAH INI UNTUK AKU?

aloy_paradoks said...

RED :
ada kan..


Triple X :
bongok!

Anynymous :
bukan,, tapi terilham dari beberapa perkara..

patungcendana said...

why so serious?

aloy_paradoks said...

Patungcendana :
ini memang blog serius la kakak...

baincardin said...

Jom selamatkan harimau! ^_^