26.4.10

Jangan Berfikir Terlalu Lama


Berfikir itu bagus, keputusan kamu paling tepat dan bijak bila berfikir. Namun berfikir juga menjadi kamu bodoh! Berfikir terlalu lama menjadi kamu lebih kelihatan bebal. Kamu mungkin nafikan ini, tapi lihat sekeliling dan fikir semula apa yang aku cakap, namun jika kau masih berfikir lama aku andaikan juga kamu bodoh.

Fikir dan fikir namun dalam situasi tertentu kamu tidak perlu berfikir dan hanya buat. Kerana buat itu adalah lebih baik dari berfikir. Manusia yang fikir fikir dan fikir tak buat apa apa pun sudahnya. Jadi seperi kebanyakan yang lain, fikir nak buat itu, buat ini dan segalanya namun kesudah semua masih fikir.

6 comments:

baincardin said...

Jom layan E Series...(tgh berangan nih..hehe) ^_^'

triple x malaya said...

mcm tu ke..

aloy_paradoks said...

Baincardin :
apa kes?

Triple :
mcm tu la,, lu nak cam mane lagi.

shyrudin said...

aku berfikir untuk komen maka aku komen maka pandailah aku

tapi aku xfikir apa aku nak komen tapi aku tetap komen maka bodohlah aku

maka aku komen ape yang aku fikir dan ape yg aku x fikir tapi aku buat jugak maka pandailah aku

maka 2 pandai - 1 bodoh = pandai
maka aku memang pandai

bias® said...

beruk!

patungcendana said...

malas nak fikir.